Sunday, January 22, 2023 Super User 3Δημοτικό-Σχολείο 1410

Το όραμά μας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού είναι να ενδυναμώσουμε τους μαθητές να αποκτήσουν και να εκτιμήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους υποστηρίξουν, ως δια βίου μαθητές, να συμμετέχουν σε δράσεις, πανελλαδικές και διεθνείς, και να εξασκήσουν τις βασικές αξίες του σχολείου. Θέλουμε να προετοιμάσουμε

...

Μνημόνια Ενεργειών Εκτάκτων Αναγκών

Πρόγραμμα "Σχολεία για όλους"

5η κινητικότητα - Ρώμη Ιταλία Οκτώβριος 2021

Το πενθήμερο από 17 έως 22 Οκτωβρίου 2021, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα: «Σοφία και Υγεία, ο μεγαλύτερος πλούτος», αντιπροσωπεία από 2 εκπαιδευτικούς και 4 μαθητές της Στ΄ τάξης, επισκέφτηκε τη Ρώμη. Ξεκινήσαμε το μεσημέρι της Κυριακής από το αεροδρόμιο Μακεδονία και με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα φτάσαμε το απόγευμα στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης.

Η εβδομάδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου υποδοχής. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Carbone School of Hotel Management and Catering, όπου αρχικά μας έγινε μια παρουσίαση από τη Διευθύντρια της Σχολής για τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ρωμαίων. Ακολούθησε η παρασκευή παραδοσιακών ζυμαρικών και συνταγών στο Εργαστήριο της Σχολής και είχαμε την ευκαιρία να τις γευτούμε μαζί με κάποιες άλλες. Το απόγευμα κάναμε ένα μεγάλο περίπατο στην αρχαία Απία Οδό που κατασκευάστηκε το 312 π.Χ. για στρατιωτικούς και εμπορικούς λόγους, συνέδεε τη Ρώμη με το Πρίντεζι και είχε μήκος 500 χλμ.

Τη δεύτερη μέρα, όλοι μαζί σε μια μεγάλη παρέα, επισκεφτήκαμε το ιστορικό κέντρο της Ρώμης και θαυμάσαμε μνημεία απείρου κάλλους, όπως τη Piazza di Spagna, Via Condotti, Pantheum, Piazza Navona, Fontana di Trevi, Βατικανό, Ναό Αγίου Πέτρου.

Η τρίτη μέρα περιελάμβανε επίσκεψη στο σχολείο υποδοχής, ένα μεγάλο συγκρότημα με περισσότερους από 1000 μαθητές, ηλικίας από 4 έως 15 ετών. Εκεί, μετά από ένα γευστικό πρωινό, χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας και εκ περιτροπής περάσαμε από τα εργαστήρια Επιστημών όπου κάναμε μικρά πειράματα, από το ανοικτό γυμναστήριο όπου παίξαμε αρχαία ρωμαϊκά παιχνίδια και τέλος από το εργαστήριο Εικαστικών, όπου κάναμε τις δικές μας «εναλλακτικές» δημιουργίες.

Την τέταρτη ημέρα του ταξιδιού, μικροί και μεγάλοι, επισκεφτήκαμε τον κορυφαίο παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, το επιβλητικό Κολοσσαίο. Με τη βοήθεια της ξεναγού θαυμάσαμε το αρχαίο αυτό οικοδόμημα, όπως και τη Ρωμαϊκή Αγορά που υπάρχει ακριβώς δίπλα. Ακολούθησε γεύμα στο κέντρο της πόλης και η συνέχεια περιελάμβανε επίσκεψη και σε άλλα αξιοθέατα, όπως τη Piazza Venecia, την Εβραϊκή συνοικία, τον ποταμό Τίβερη και τον παραδοσιακό οικισμό Τραστεβέρε. Κάπως έτσι έφτασε και η τελευταία βραδιά στην αιώνια πόλη που την αποχαιρετήσαμε με ένα εξαιρετικό δείπνο, που μέσα σε μια πολύ φιλική ατμόσφαιρα, κάναμε αποτίμηση των ημερών αυτών. Είναι απαραίτητο να αναφερθεί αυτό το θετικό κλίμα συνεργασίας που χαρακτήριζε όλες αυτές τις ημέρες, όπου μέσα από δράσεις συνεργασίας, περιπάτους, επισκέψεις, αλλά και στιγμές εκτός προγράμματος, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν σχέσεις φιλίας, επωφελούμενοι όλοι των πλεονεκτημάτων ενός προγράμματος Εράσμους.

Την Πέμπτη ημέρα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής και με ενδιάμεσο σταθμό το αεροδρόμιο της Βιέννης, φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη γεμάτοι εμπειρίες, νέες φιλίες  και όμορφες εικόνες.