Sunday, January 22, 2023 Super User 3Δημοτικό-Σχολείο 1412

 

Το όραμά μας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού είναι να ενδυναμώσουμε τους μαθητές να αποκτήσουν και να εκτιμήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους υποστηρίξουν, ως δια βίου μαθητές, να συμμετέχουν σε δράσεις, πανελλαδικές και διεθνείς, και να εξασκήσουν τις βασικές αξίες του σχολείου. Θέλουμε να προετοιμάσουμε

...

Μνημόνια Ενεργειών Εκτάκτων Αναγκών

Πρόγραμμα "Σχολεία για όλους"

Την εβδομάδα από 15/05/2022 -22/05/2022, 6 μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου-Κορδελιού, με την συνοδεία της Δ/ντριας κ. Βασιλείας Δημητριάδου και της εκπαιδευτικού αγγλικής γλώσσας- συντονίστριας του προγράμματος  κ. Λουίζας Βασιλείου, ταξίδεψαν στην πρωτεύουσα της  Μαδέρα, Funchal. Η κινητικότητα ήταν η τρίτη κατά σειρά και πραγματοποιήθηκε δια ζώσης, έπειτα από παράταση του προγράμματος για ένα έτος,  εξαιτίας των περιορισμών που είχαν επιβληθεί, λόγω της πανδημίας.
Η συνάντηση των ομάδων των χωρών εταίρων δημιούργησε συναισθήματα χαράς, καθώς κάποιοι συμμετέχοντες είχαν συναντηθεί σε προηγούμενες κινητικότητες, αλλά και προσδοκίες δημιουργίας νέων φιλικών δεσμών, αφού το κλίμα ήταν ιδιαίτερα θερμό.
Το σχολείο υποδοχής  Eb1/Pe de Sao Roque, στη Funchal, είχε προετοιμάσει μία χαρούμενη γιορτή με τραγούδια και χαιρετισμούς στις γλώσσες των χωρών- εταίρων και χορούς, σημαίνοντας την αρχή μιας διασκεδαστικής εβδομάδας. Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας, για τους εκπαιδευτικούς, περιείχε περιήγηση στους χώρους του σχολείου, ενημέρωση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας, ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων και συνάντηση εργασίας  για την πορεία του προγράμματος και την μέχρι τώρα επίτευξη των στόχων, τις ημερολογιακές ημερομηνίες μελλοντικών κινητικοτήτων με βραχυπρόθεσμες ανταλλαγές μαθητών στην Ελλάδα, την Ισπανία και Ιταλία, ανατροφοδότηση και περαιτέρω σχεδιασμό.
 Οι μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν σε δραστηριότητες δημιουργίας ομαδικού κλίματος, εξασκήθηκαν στην εκμάθηση πορτογαλικών φράσεων, έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια, χόρεψαν "Bailinho de Madeira", εργάστηκαν στον σχολικό κήπο και απέκτησαν σχετικές γνώσεις σε ένα κουίζ  που αφορούσε την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μεσημέρι όλοι μαζί γεύτηκαν τo παραδοσιακό φαγητό “Espetada”,  το οποίο παρασκευάστηκε εκείνη τη στιγμή μπροστά τους. Το απόγευμα, οι γονείς των μαθητών και μαθητριών του πορτογαλικού σχολείου απασχόλησαν τα φιλοξενούμενα παιδιά, μαγειρεύοντας και παίζοντας παιχνίδια με στόχο την πολιτιστική αλληλεπίδραση.
Οι δραστηριότητες τις επόμενες μέρες  που είχαν στόχο την γνωριμία με το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον και τη χλωρίδα και πανίδα του νησιού, περιελάμβαναν περιήγηση στη σκεπαστή  αγορά Mercado Dos Lavradores   με τα μοναδικά φρούτα και λαχανικά, στο φεστιβάλ λουλουδιών, επιβίβαση στο τελεφερίκ για ανάβαση στο Monte, απολαμβάνοντας  την εκπληκτική θέα από ψηλά και ξενάγηση στον χώρο του παλατιού και στους Τροπικούς Κήπους-Quinta Berardo, όπου θαυμάσαμε τα σπάνια είδη φυτών που φύονται εκεί και τις συλλογές των μουσείων που φιλοξενούνται στο χώρο, πεζοπορία στο φυσικό πάρκο Ribeiro Frio- Vereda dos Balcoes και παρατήρηση δελφινιών και φαλαινών πλέοντας με καταμαράν στο Gabo Girau, που αποτελούν τους ψηλότερους θαλάσσιους βράχους στην Ευρώπη και τους δεύτερους ψηλότερους στον κόσμο, με ύψος 589 μέτρα.
Οι μαθητές και συνοδοί εκπαιδευτικοί ανακάλυψαν την αρχιτεκτονική και το εκπληκτικό χρώμα της Μαδέρα, μέσα από περιήγηση στην παλιά πόλη στην περιοχή Santa Maria, θαυμάζοντας τον πρώτο οικισμό του νησιού και τις ζωγραφισμένες πόρτες, επιδιδόμενοι σε ένα «σαφάρι» για την ανακάλυψη τοποθεσιών στις οποίες είχαν ζήσει γνωστοί  συμπατριώτες τους-ώστε να δημιουργήσουν ένα λεύκωμα. Διενήργησαν έρευνα στους περαστικούς για την γνώση τους όσον αφορά το πρόγραμμα Erasmus+ και συνέλλεξαν φωτογραφικό και έντυπο υλικό για την δημιουργία του άλμπουμ «Οδηγός της Μαδέρα». Η διαδρομή στους κατηφοριστούς, ολισθηρούς δρόμους μέσα στα παραδοσιακά “toboggan”, τα οποία αποτελούσαν μέσο δημόσιας μεταφοράς τον 19ο αιώνα, αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία.
Η επίσκεψη στο Porto Moniz, με τις φυσικές ηφαιστειακές πισίνες, στο Ponta do Pargo με τον φάρο στο πιο δυτικό άκρο του νησιού, στο ορεινό χωριό Santana και οι ομαδικές δραστηριότητες στο θεματικό πάρκο μας συνέστησαν την ξεχωριστή γεωγραφία, γεωμορφολογία και κλιματική ποικιλία του νησιού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε όλες τις δραστηριότητες, ακολουθώντας την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, συνέλεγαν στοιχεία για να συμπληρώσουν τον «Οδηγό».
Σε συνέχεια των δραστηριοτήτων, τα παιδιά συμμετείχαν σε εργαστήρια σχετικά με την Ασφάλεια στο διαδίκτυο,  Ρομποτική και Λογοτεχνία σε συνεργασία με έναν συγγραφέα.
Οι εκπαιδευτικοί έκαναν παρακολούθηση εργασιών στο Galeao Building και Segundo Building και κατέγραψαν το είδος της μεθοδολογίας που χρησιμοποιούν οι Πορτογάλοι εκπαιδευτικοί στις τάξεις τους, στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και πραγματοποίησαν τηλεδιάσκεψη με τάξεις του σχολείου τους. Όλοι παρακολουθήσαμε μια μουσική παράσταση από ταλαντούχα κορίτσια.
Ιδιαίτερη στιγμή ήταν η επίσκεψη στο Δημαρχιακό Μέγαρο και η υποδοχή από τον Δήμαρχο της Funchal, ο οποίος τόνισε την σπουδαιότητα και την υποστήριξη που παρέχει ο Δήμος σε προγράμματα Erasmus+. Η εβδομάδα έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης και με  δείπνο με παραδοσιακά εδέσματα και τοπικούς χορούς και τραγούδια.
Το κέρδος που αποκόμισαν όλοι οι συμμετέχοντες ήταν πολλαπλό, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά την υψηλή παιδαγωγική αξία των προγραμμάτων Erasmus+.

 con7

Το σχολείο μας,  συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό  πρόγραμμα Erasmus+  με τίτλο: OPEN MIND SKILLFYL  HANDSΠραγματοποιήθηκε κινητικότητα  στην Κωνσταντινούπολη από τις 7 έως τις 12  Μαρτίου 2022. Τέσσερις μαθήτριες και τρεις εκπαιδευτικοί  του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κορδελιού ταξίδεψαν από τη Θεσσαλονίκη στη γείτονα χώρα, προκειμένου να γνωρίσουν την Πόλη μέσα από δραστηριότητες του προγράμματος. H θεματική ενότητα της παραπάνω κινητικότητας ήταν «Art & Culture Expression» και οι χώρες που ‘’συνταξίδεψαν’’ με την ελληνική αποστολή, ήταν η Ισπανία, η Ιταλία και η Πολωνία.

 Το σχολείο που φιλοξένησε τις αποστολές, βρίσκεται στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, πιο συγκεκριμένα στην περιοχή Kartal. Πρόκειται για ένα απογευματινό σχολείο, το οποίο επισκέπτονται κυρίως χαρισματικά παιδιά και προσφέρει πλήθος διαθεματικών δραστηριοτήτων σε ένα σύγχρονο μαθησιακό περιβάλλον.

1Η ΗΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΔΕΥΤΕΡΑ 7-3-2022:

Οι ομάδες φτάνουν στο σχολείο . Η υποδοχή ήταν εντυπωσιακή και πολύ ζεστή. Αρχικά στην αίθουσα της μουσικής οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου υποδοχής,   με τον συντονισμό  της δασκάλας της μουσικής, μας καλωσόρισαν με παραδοσιακά και σύγχρονα τραγούδια  της τουρκικής κουλτούρας. Στην συνέχεια ακολούθησε  ξενάγηση στο χώρο και στις εγκαταστάσεις του σύγχρονου σχολείου.

Επόμενη  επίσκεψη στο νησί Πρίγκηπο. Είναι το μεγαλύτερο από την ομώνυμη εξ αυτού συστάδα των εννιά Πριγκηπονήσων  της Προποντίδας .Τα υπέροχα αρχοντικά σου δημιουργούν ποικίλα συναισθήματα και δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα και θαρρείς πως η ελληνική ψυχή υπάρχει ακόμη εκεί. Τα κοιτάς και ταξιδεύεις σε άλλες εποχές….

Ανεβήκαμε στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του Κουδουνά, ενός εξαιρετικά σημαντικού ορθόδοξου μοναστηριού. Πραγματοποιήσαμε και το έθιμο να δέσουμε κι εμείς μικρές κορδέλες στα κλαδιά των δέντρων  ,τα οποία  ήταν  στολισμένα σαν χριστουγεννιάτικα δέντρα.

Επιστροφή στο σχολείο για  προετοιμασία και οργάνωση της επομένης μέρας, ενώ  οι  μαθητές και οι μαθήτριες   των ομάδων φιλοξενήθηκαν από οικογένειες της χώρας υποδοχής.

2Η ΗΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΤΡΙΤΗ 8-3-2022:

Επισκεφτήκαμε  το Μουσείο Σαντμπέρκ  Χανίμ στον Βόσπορο ή  αλλιώς «Γιαλί με Κλωστή». Στεγάζει εθνογραφικά αντικείμενα, όπως στολίδια διακοσμημένα με πολύτιμους λίθους και ρούχα και υφάσματα από τον 16ο και 18ο αιώνα.

Στη συνέχεια ακολούθησε συνάντηση των εκπαιδευτικών  και τους  Γενικούς  Διευθυντές   Εκπαίδευσης της περιοχής του kartal. Ανταλλάξαμε σκέψεις  και εμπειρίες για την εκπαίδευση.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ομάδων παρέμειναν στο σχολείο  , όπου συμμετείχαν στο καλλιτεχνικό εργαστήρι με τη δασκάλα των εικαστικών. Με την καθοδήγησή της εκφράστηκαν με χρώματα και  γνώρισαν τη τεχνική Ebru .Με βάση αυτή συνέθεσαν μοναδικές εικόνες στο χώρο του ατελιέ...

Η μέρα έκλεισε όμορφα πίνοντας το παραδοσιακό τσάι στο Yakacık Hill.

3Η  ΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΤΕΤΑΡΤΗ 9-3-2022:

 Το πρωινό ξεκίνησε  με   περιήγηση στα στενά του Βοσπόρου με το  καραβάκι. Η διαδρομή του ήταν  από τις πιο γεμάτες  εικόνες! Μία μαγευτική εμπειρία σε μια μαγευτική τοποθεσία!!

Μια υπέροχη υδάτινη διαδρομή, γεμάτη παλάτια και ανάκτορα που βρέχονται από τον Βόσπορο. Από την μια πλευρά η ασιατική και από την άλλη η ευρωπαϊκή Τουρκία.

Επιστροφή στο σχολείο.

Οι  μαθητές γνώρισαν τη διαδικασία δημιουργίας e-book στο χώρο των νέων τεχνολογιών. Επίσης άκουσαν, χόρεψαν  και τραγούδησαν τουρκικά τραγούδια στο χώρο μουσικής.

 Οι συμμετέχοντες του προγράμματος  χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς  της κάθε χώρας , ως τρόπο έκφρασης τον συναισθημάτων τους .

Οι   μαθητές και οι μαθήτριες   των ομάδων για άλλη μια φορά  φιλοξενήθηκαν  ζεστά  από οικογένειες της χώρας υποδοχής, ενώ οι εκπαιδευτικοί  συζήτησαν και αξιολόγησαν  την πορεία του προγράμματος, προγραμματίζοντας τη επόμενη κινητικότητα.

4Η  ΗΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΠΕΜΠΤΗ 10-3-2022:

Κάναμε επίσκεψη σε παραδοσιακό εργαστήριο τουρκικού εδέσματος  του  κιουνεφέ. Παρακολουθήσαμε τη διαδικασία της ετοιμασίας του και  γευτήκαμε το πεντανόστιμο αποτέλεσμα!

Επιστρέψαμε στο σχολείο, όπου πραγματοποιήθηκε η απονομή των πιστοποιητικών συμμέτοχης από την χώρα της υποδοχής προς στις διεθνείς ομάδες.

 Ήταν συναρπαστικό να ακούς πολλές διαφορετικές απόψεις και να αλληλοεπιδράς  με συμμετέχοντες από  διαφορετικά υπόβαθρα. Ανακαλύπτεις τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων. Συγχαρητήρια σε όσους και όσες  έλαβαν μέρος! Ήταν απόλυτη ευχαρίστηση να συναντηθούμε και να συνεργαστούμε! Ελπίζουμε να σας δούμε σύντομα!

5Η  ΗΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΠΕΜΠΤΗ 11-3-2022:

Πέρα από τις όμορφες  γωνιές του σχολείου, οι συμμετέχοντες του προγράμματος ξεναγηθήκαμε σε μερικές από τις πολύ όμορφες γωνιές και αξιοθέατα  της Κωνσταντινούπολης.

Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα ιστορικά μνημεία Αγία Σοφία (Δέος και σεβασμός, Αρχιτεκτονική, ιστορία, θρησκεία!!) Μπλε Τζαμί και Τοπ Καπί .

Περπατήσαμε σε αγορές γεμάτες χρώματα και αρώματα, όπως το Καπαλί τσαρσί. Μια από τις μεγαλύτερες σκεπαστές αγορές στον κόσμο  με δαιδαλώδη δρομάκια!

Μια υπέροχη εβδομάδα ERASMUS τελείωσε!  Με αυτόνομη μάθηση μέσω πολιτιστικής αλληλεπίδρασης  ,με καλλιτεχνικά εργαστήρια  και με αποχαιρετιστήρια γιορτή που ολοκλήρωσε την κινητικότητά  μας!

ERASMUS μια λέξη χιλιάδες εμπειρίες!!!!!

three bottles 1

Οι μαθητές έγραψαν και εικονογράφησαν ένα παραμύθι με τρία πλαστικά μπουκάλια.

 

 

3dimele poland

 

Το σχολείο μας συμμετείχε στην 1η κινητικότητα C1, του προγράμματος Erasmus+ KA2 - Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών – με κωδικό αριθμό 2020-1-PL01-KA229-081749_1, και τίτλο Open mind, skillful hands” – «Ανοιχτό μυαλό, επιδέξια χέρια», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Psary του Δήμου Psary της Πολωνίας στο διάστημα μεταξύ 17-10-2021 και 23-10-2021 και είχε θέμα “Tradition in children’s hands” – «Η παράδοση στα χέρια των παιδιών». Η κινητικότητα έγινε με 11 μήνες καθυστέρηση σε σχέση με τον προγραμματισμό της, λόγω απαγόρευσης μετακινήσεων, εξ αιτίας της πανδημίας Covid19.

              Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν τα παρακάτω:

  • ü Szkola Podstawowa w Psarach, Πολωνία
  • ü 2 Circolo Didattico Cavour Marsala, Ιταλία
  • ü 3rd Elementary School of Eleftheriο-Kordelio, Ελλάδα
  • ü Kartal Bilim ve Sanat Merkezi, Τουρκία
  • ü EB1/PE de São Roque, Πορτογαλία και
  • ü Colegio Séneca S.C.A., Ισπανία

Η αποστολή του κάθε σχολείου αποτελούνταν από 2 εκπαιδευτικούς και 4 μαθητές/τριες. Κατά τη διάρκεια της επταήμερης αυτής επίσκεψης, μαθητές και μαθήτριες από τις 6 παραπάνω χώρες, βρέθηκαν από κοντά, γνωρίστηκαν, συζήτησαν, έπαιξαν, αθλήθηκαν και χόρεψαν, έκαναν από κοινού διάφορες δραστηριότητες, αντάλλαξαν γνώσεις και εμπειρίες, φιλοξένησαν και φιλοξενήθηκαν, περιηγήθηκαν σε εκθεσιακούς χώρους, μουσεία, πύργους και ορυχεία άνθρακα και αλατιού. Εμπειρίες αξέχαστες! Δημιουργήθηκαν σχέσεις φιλίας, σχέσεις ζωής.

fotocoding 1

Μια σειρά απο προγραμματιστικές δραστηριότητες. Δραστηριότητες κρυπτογραφίας, χρωματισμού εικόνων με χρήση εικονοστοιχείων, ανάπτυξη κώδικα στο προγραμματιστικό περιβάλλον scratch, προγραμματισμός ρομπότ και επίλυση πραγματικών προβλημάτων με την χρήση του πακέτου wedo2.

Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2327
Επισκέψεις - Εκδρομές των μαθητών/τριών του σχολείου μας
Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2279
Καινοτόμες Δράσεις του σχολείου μας
Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2282
Εκδηλώσεις του σχολείου μας

Επισκέπτες

104392
TodayToday78
YesterdayYesterday95
This_WeekThis_Week161
This_MonthThis_Month2164
All_DaysAll_Days104392

3o Δημοτικό Σχολείο ΕΛευθερίου Κορδελιού

Διεύθυνση:
Μακεδονομάχων 7, 56334

Τηλέφωνο:
2310706740

Email:
3dimele@sch.gr