Το Γ2 τμήμα του σχολείου δημιούργησε όμορφα, εβδομαδιαία ημερολόγια με υγιεινά γεύματα, για όλα τα διαστήματα της ημέρας και τα εφάρμοσε εκ περιτροπής.
Το πενθήμερο από 17 έως 22 Οκτωβρίου 2021, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα: «Σοφία και Υγεία, ο μεγαλύτερος πλούτος», αντιπροσωπεία από 2 εκπαιδευτικούς και 4 μαθητές της Στ΄ τάξης, επισκέφτηκε τη Ρώμη. Ξεκινήσαμε το μεσημέρι της Κυριακής από το αεροδρόμιο Μακεδονία και με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα φτάσαμε το απόγευμα στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης.
Η εβδομάδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου υποδοχής. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Carbone School of Hotel Management and Catering, όπου αρχικά μας έγινε μια παρουσίαση από τη Διευθύντρια της Σχολής για τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ρωμαίων. Ακολούθησε η παρασκευή παραδοσιακών ζυμαρικών και συνταγών στο Εργαστήριο της Σχολής και είχαμε την ευκαιρία να τις γευτούμε μαζί με κάποιες άλλες. Το απόγευμα κάναμε ένα μεγάλο περίπατο στην αρχαία Απία Οδό που κατασκευάστηκε το 312 π.Χ. για στρατιωτικούς και εμπορικούς λόγους, συνέδεε τη Ρώμη με το Πρίντεζι και είχε μήκος 500 χλμ.
Τη δεύτερη μέρα, όλοι μαζί σε μια μεγάλη παρέα, επισκεφτήκαμε το ιστορικό κέντρο της Ρώμης και θαυμάσαμε μνημεία απείρου κάλλους, όπως τη Piazza di Spagna, Via Condotti, Pantheum, Piazza Navona, Fontana di Trevi, Βατικανό, Ναό Αγίου Πέτρου.
Η τρίτη μέρα περιελάμβανε επίσκεψη στο σχολείο υποδοχής, ένα μεγάλο συγκρότημα με περισσότερους από 1000 μαθητές, ηλικίας από 4 έως 15 ετών. Εκεί, μετά από ένα γευστικό πρωινό, χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας και εκ περιτροπής περάσαμε από τα εργαστήρια Επιστημών όπου κάναμε μικρά πειράματα, από το ανοικτό γυμναστήριο όπου παίξαμε αρχαία ρωμαϊκά παιχνίδια και τέλος από το εργαστήριο Εικαστικών, όπου κάναμε τις δικές μας «εναλλακτικές» δημιουργίες.
Την τέταρτη ημέρα του ταξιδιού, μικροί και μεγάλοι, επισκεφτήκαμε τον κορυφαίο παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, το επιβλητικό Κολοσσαίο. Με τη βοήθεια της ξεναγού θαυμάσαμε το αρχαίο αυτό οικοδόμημα, όπως και τη Ρωμαϊκή Αγορά που υπάρχει ακριβώς δίπλα. Ακολούθησε γεύμα στο κέντρο της πόλης και η συνέχεια περιελάμβανε επίσκεψη και σε άλλα αξιοθέατα, όπως τη Piazza Venecia, την Εβραϊκή συνοικία, τον ποταμό Τίβερη και τον παραδοσιακό οικισμό Τραστεβέρε. Κάπως έτσι έφτασε και η τελευταία βραδιά στην αιώνια πόλη που την αποχαιρετήσαμε με ένα εξαιρετικό δείπνο, που μέσα σε μια πολύ φιλική ατμόσφαιρα, κάναμε αποτίμηση των ημερών αυτών. Είναι απαραίτητο να αναφερθεί αυτό το θετικό κλίμα συνεργασίας που χαρακτήριζε όλες αυτές τις ημέρες, όπου μέσα από δράσεις συνεργασίας, περιπάτους, επισκέψεις, αλλά και στιγμές εκτός προγράμματος, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν σχέσεις φιλίας, επωφελούμενοι όλοι των πλεονεκτημάτων ενός προγράμματος Εράσμους.
Την Πέμπτη ημέρα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής και με ενδιάμεσο σταθμό το αεροδρόμιο της Βιέννης, φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη γεμάτοι εμπειρίες, νέες φιλίες και όμορφες εικόνες.
Στις 6 Οκτωβρίου 2021 το σχολείο μας πραγματοποίησε μία διαδικτυακή συνάντηση με εκπαιδευτικούς της Δράμας στο δημοτικό Σχολείο Ξηροποτάμου. Στην συνάντηση παρουσιάστηκαν τα προγράμματα Erasmus+ που υλοποιούνται στο σχολείο μας και έγινε ενημέρωση, μέσω παρουσιάσεων, για την διαδικασία από την αίτηση μέχρι την υλοποίηση ενός προγράμματος.
Η 4η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε σε μορφή «blended” λόγω της πανδημίας. Οι εκπαιδευτικοί των χωρών εταίρων του προγράμματος μετέβησαν στην Πολωνία ενώ η συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές των χωρών πραγματοποιήθηκε εικονικά.
Στο διάστημα από 11-18 Σεπτεμβρίου 2021, πραγματοποιήθηκε η τέταρτη κατά σειρά κινητικότητα, (η οποία είχε αναβληθεί λόγω της πανδημίας), στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Wisdom and Health the Greatest Wealth”- “Σοφία και Υγεία, ο μεγαλύτερος πλούτος. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε χωρίς τη συμμετοχή μαθητών-τριών. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κα. Βασιλείου Λουίζα ΠΕ06 και η κα. Δασκαλάκη Ελευθερία ΠΕ70, με επικεφαλής τη Διευθύντρια κα. Δημητριάδου Βασιλεία, μετέβησαν στο Bialystok της Πολωνίας, όπου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική συνάντηση με τις αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων, από τις χώρες της Ιταλίας, της Ισπανίας και της χώρας υποδοχής της Πολωνίας.
Οι αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών αντάλλαξαν δώρα, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, αίθουσες, εργαστήρια, γυμναστήρια, τραπεζαρία και παρακολούθησαν τον κύκλο μαθημάτων. Συμμετείχαν σε εργαστήρια μαγειρικής και γνώρισαν αθλητικές δραστηριότητες οι οποίες προάγουν το ευ ζην. Παρακολούθησαν σεμινάριο Α΄ βοηθειών ΚΑΡΠΑ, με κατάλληλο εξοπλισμό και φορητό απινιδωτή, για την παροχή βοήθειας σε περίπτωση πνιγμού, επιληπτικού επεισοδίου, τραυματισμού και ατυχήματος στο χώρο του σχολείου.
Πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών, απόψεων, καλών πρακτικών και έκαναν αποτίμηση των μέχρι τώρα αποτελεσμάτων και παραδοτέων. Συνεργάστηκαν για τον προγραμματισμό δράσεων και κινητικότητας εκπαιδευτικών-μαθητών μέχρι και τη λήξη του προγράμματος. Δόθηκαν αναμνηστικά ενθύμια-δώρα από την οικοδέσποινα χώρα.Ξεναγήθηκαν στην πόλη αλλά και σε γειτονικούς προορισμούς με στόχο την γνωριμία με την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής των κατοίκων. Την τελευταία μέρα έγινε ξενάγηση όλων των φιλοξενούμενων εκπαιδευτικών στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Βαρσοβίας από ξεναγό, όπου δόθηκαν πληροφορίες για τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της ζωής των κατοίκων καθώς και τα σημαντικότερα μνημεία της πόλης. Το Σάββατο 18/09/2021 οι εκπαιδευτικοί αναχώρησαν για τις αντίστοιχες χώρες τους γεμάτοι εμπειρία, φιλία, γνώση, συγκίνηση, ωραίες εικόνες και όμορφες αναμνήσεις, συστατικά που συνθέτουν τα μοναδικά προγράμματα Erasmus+.
Στις δραστηριότητες της εξ αποστάσεως κινητικότητας συμμετείχαν 20 μαθητες της Στ ταξης οι οποίοι μαζί με τους μαθητές και μαθήτριες των άλλων χωρών συγκρότησαν 6 ομάδες και εργάστηκαν πάνω σε τρία θέματα. Ως αποτέλεσμα των εργασιών των παιδιών σχετικά με τα θέματα που έπρεπε να επεξεργαστούν, δημιουργήθηκαν τα εξής:
α) Αφού τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματα που ένιωσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δημιούργησαν μία μάσκα με το εργαλείο wordart
β) Σχετικά με την έρευνα για τα προϊόντα διατροφής που βρίσκονται πρώτα στη λίστα κατανάλωσης των παιδιών, δημιουργήθηκε ένας οδηγός με βλαβερά συστατικά που πρέπει να αποφεύγονται και προτάσεις ευ ζην, με το ψηφιακό εργαλείο canva
g) όσον αφορά τον τρόπο διάθεσης φαγητού σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, οι μαθητές της συντονίστριας χώρας μας παρουσίασαν μία διαδικτυακή εφαρμογή που χρησιμοποιείται εκεί, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να αγοράσουν αδιάθετο φαγητό από εστιατόρια, σε χαμηλές τιμές. Από τους δικούς μας μαθητές δημιουργήθηκε ένας χάρτης που δείχνει τις εκκλησίες της πόλης μας που προσφέρουν συσσίτιο μιας και αντίστοιχη εφαρμογή δεν λειτουργεί στην Ελλάδα.
Ενημερωθείτε για την εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025. Για να δείτε τον κατάλογο των καλλιτεχνικών...
Ενημερωθείτε για την εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025. Για να δείτε τον κατάλογο των καλλιτεχνικών σχολείων...
Παρακαλώ ψηφίστε πατώντας την καρδούλα κάτω από το έργο που σας αρέσει
Άρωμα Πάσχα στο σχολείο μας πλησιάζοντας την Μεγάλη γιορτή. Τα παιδιά είπαν τα κάλαντα του Λαζάρου στα καταστήματα του δήμου μας, έβαψαν αυγά, έκαναν πασχαλινά λαγουδάκια, κουλουράκια και...
Τρεις εκπαιδευτικοί από το Escola Pla de Girona, σχολείο της Χιρόνας στην Ισπανία, φιλοξενήθηκαν για μια εβδομάδα, από 8-12/04/2024 στο σχολείο μας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού...
Οι μαθητές/τριες του Δ2 ασχολήθηκαν με το θέμα του εκφοβισμού στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας. Συζήτησαν και δημιούργησαν αφίσες. {gallery preview_width=800...
Today | 25 | |
Yesterday | 97 | |
This_Week | 385 | |
This_Month | 213 | |
All_Days | 105279 |