Το Πρόγραμμα των Οικολογικών Σχολείων αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης B’ Αθήνας και εθνικό χειριστή, από το 1995, την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν. Στη χώρα μας συμμετέχουν σήμερα πάνω από 200 σχολεία και έχουν βραβευτεί 387 σχολεία από την έναρξη λειτουργίας του Δικτύου.
Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education), ενώ Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό). Το Πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» απευθύνεται σε ολόκληρη την σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εργαζόμενους στις σχολικές μονάδες) και έχει σχεδιαστεί ώστε να ενθαρρύνει όλο το σχολείο να κινητοποιηθεί και να αναλάβει δράση για το περιβάλλον. Ενθαρρύνει, επίσης, την συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικότερης περιβαλλοντικής δράσης.
Διεθνής ιστοσελίδα του προγράμματος: http://www.ecoschools.global/
Βράβευση του σχολείου μας για δεύτερη χρονιά από το Διεθνές Θεματικό Δίκτυο ΠΕ "Οικολογικά Σχολεία"
Στόχος του πρόγραμματος είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητα της ανάγνωσης, να γνωρίσουν διαφορετικές μεθόδους ανάγνωσης και να υιοθετήσουν αυτές που είναι κατάλληλες για τον εαυτό τους. Επιπλέον, στοχεύει στην αυξηση του το κίνητρο των παιδιών για ανάγνωση πρέπει να αυξηθεί μέσω των διαφόρων προσφορών, παρουσιάσεων βιβλίων και προτάσεων. Οι μαθητές επωφελούνται από τα προσφερόμενα έργα, την εμπειρία των εκπαιδευτικών και την περαιτέρω ανάπτυξη της ποιότητας της διδασκαλίας. Οι μαθητές καλλιεργούν
Στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων, κάθε σχολείο-εταίρος προτείνει συγκεκριμένα παραδείγματα διδασκαλίας για συγκεκριμένα γενικά θέματα, τα οποία οι συνεργάτες του προγράμματος δοκιμάζουν και στη συνέχεια αξιολογούν. Στο τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα έχουν ένα ευρύ φάσμα ιδεών διδασκαλίας, διευθύνσεις συνεργατών στην περιοχή καταγωγής τους και συγκεκριμένες επιλογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον σε προσαρμοσμένη μορφή για την προώθηση δεξιοτήτων ανάγνωσης, δεξιοτήτων ανάγνωσης και κινήτρου ανάγνωσης.
Οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα.
Κατά την έναρξη του προγράμματος, όλες οι χώρες αντάλλαξαν κουτιά με πληροφορίες για την κουλτούρα και την καθημερινότητα της κάθε χώρας ως καλωσόρισμα. Δημιουργήσαμε βίντεο και παρουσιάσεις που αφορούσαν την πόλη μας και το σχολείο μας. Επίσης δημιουργήθηκε επιτραπέζιο παιχνίδι για τα μνημεία της πόλης μας και ένα βιβλίο μαγειρικής με ελληνικές συνταγές. Τα παιδιά έγραψςν γράμματα...
Η δράση αυτή αφορούσε το αγαπημένο λογοτεχνικό είδος. Συντάχθηκε από την συντονίστρια χώρα αντίστοιχο ερωτηματολόγιο το οποίο κλήθηκαν τα παιδιά να το απαντήσουν ηλεκτρονικά.
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, τα παιδιά επέλεξαν ένα βιβλίο της επιλογής τους από την δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Στη συνέχεια παρουσίασαν το βιβλίο που διάβασαν με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο.
Η δράση αυτή αφορά τις τεχνικές διαβάσματος. Αρχικά αποτυπώσαμε σε εννοιολογικό χάρτη τις τεχνικές που εφαρμόζουμε στο σχολείο για τις μικρές και για τις μεγαλύτερες τάξεις. Συντάχθηκε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των τεχνικών διαβάσματος από ερωτήματα που υπέβαλλαν όλες οι χώρες. Στη συνέχεια επιλέξαμε μεθόδους διαβάσματος που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και τις εφάρμοσαμε στο σχολείο μας.Η αξιολόγηση των μεθόδων έγινε...
Δημιουργήσαμε μια παρουσίαση με έθιμα του Πάσχα της πατρίδας μας και ευχές και τις μοιραστήκαμε με τους εταίρους μας.
Στο πλαίσιο προγράμματος πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την συγγραφέα παιδικής λογοτεχνίας κα Νευροκοπλή. Τ απαιδιά διάβασαν τα βιβλία της που μας πρότεινε ανά τάξη και στην συνέχεια επισκέφτηκε το σχολείο μας και μας παρουσίασε τα βιβλία της.
Στο πλαίσιο συμμετοχής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου-Κορδελιού στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Reading is fun! Handling with texts and media» πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο Bingen της Γερμανίας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε από τις 6-10 Δεκεμβρίου 2021 και συμμετείχαν, η εκπαιδευτικός της Γερμανικής γλώσσας Διονυσίου Πετρούλα και οι δασκάλες του σχολείου μας Μπέλτσιου Μαρία...
Στο σχολείο μας την εβδομάδα 19-23 Σεπτεμβρίου 2022, υποδεχτήκαμε τους εταίρους μας από το Bingen της Γερμανίας, την Altamura της Ιταλίας και την Μαδρίτη της Ισπανίας, με τους οποίους συνεργαζόμαστε στο πλαίσιο του Erasmus+ και στο πρόγραμμα" Reading is fun! Handling with texts and media". Ήταν η πρώτη συνάντηση όλων μαζί γιατί η προηγούμενη, λόγω covid, είχε πραγματοποιηθεί σε υβριδική μορφή. Παρακολουθήσαμε σεμινάριο από την...
Στο πλαίσιο του προγράμματος ασχοληθήκαμε με ένα παραδοσιακό παραμύθι - Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες. Διαβάσαμε το παραμύθι και αναλύσαμε τα πρόσωπα και τους χαρακτήρες του. Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδια, ετοιμάσαμε μια παράσταση και ξαναγράψαμε το παραμύθι. (Read Book Creator)
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ «Reading is fun!», πραγματοποιήθηκε στην Αλταμούρα της Ιταλίας η 3η κινητικότητα. Οι εργασίες διήρκεσαν 5 ημέρες. Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε εργαστήριο για την Μοντεσορριανή μέθοδο. Παρακολουθήσαμε τη διδασκαλία στους μικρούς μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου και δημιουργήσαμε χειροτεχνίες μαζί τους. Συμμετείχαμε σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής....
Στο Alcalá de Henares, μια πόλη 35 χιλιόμετρα ΒΑ της Μαδρίτης, πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα από 30 Ιανουαρίου μέχρι 3 Φεβρουαρίου, η 4η και τελευταία κινητικότητα του Προγράμματος Erasmus «Reading is fun». Το σχολείο Federico Garcia Lorca, Camarna de Esteruelas ανταπέδωσε τις προηγούμενες φιλοξενίες και υποδέχθηκε τις αντιπροσωπείες εκπαιδευτικών των σχολείων Bingen Γερμανίας, Altamura Ιταλίας και 3ου...
Διαδικτυακό παιχνίδι βασισμένο στα παραδοσιακά παραμύθια των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα γιατί τα παιδιά μαθαίνουν ευκολότερα παίζοντας.
Παραδοσιακά παραμύθια των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αφού μεταφράστηκαν στις εθνικές γλώσσες, αναλύθηκαν, συγκρίθηκαν για ομοιότητες και διαφορές και χρησιμοποιήθηκαν για διδασκαλία σε γερμανικές, ιταλικές, ισπανικές και ελληνικές αίθουσες διδασκαλίας. Στη συνέχεια μεταφράστηκαν στα αγγλικά και δημιουργήθηκε ένα ωραίο ψηφιακό βιβλίο. ...
Ένα κοινό, γνωστό σε όλους, παραμύθι έγινε πρόκληση. Χρησιμοποιήθηκε από τις χώρες εταίρους με διαφορετικό τρόπο, σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και με διαφορετικούς διδακτικούς στόχους. Στη συνέχεια τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα και προϊόντα αποτυπώθηκαν σε ένα e-book.
Η μασκότ του προγράμματος, αποκτάει διαφορετική εθνικότητα και φωνή κάθε φορά και περιγράφει τις εμπειρίες της από τις κινητικότητες. Στη συνέχεια δημιουργείται ένα κοινό ταξιδιωτικό ημερολόγιο.
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας έκδοσης δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.
Η αρχή της εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο συμβαδίζει με την εντατική ανάπτυξη των παιδιών, την διαμόρφωση των πνευματικών τους ικανότητων και την ανάπτυξη των περισσοτέρων έμφυτων προθέσεων τους (συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας μάθησης).
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου project οι μαθητές θα αναπτύξουν τις επιλεγμένες βασικές ικανότητες των μαθητών και θα ενισχύσουν τις δεξιότητες τους για εκπαιδευτική επιτυχία, και στο μέλλον - ζωή και επαγγελματική επιτυχία. Οι δραστηριότητες του έργου συμβάλλουν στην προσαρμογή των μαθητών στον δυναμικό πολιτισμό και τις κοινωνικές αλλαγές που συμβαίνουν στον σύγχρονο κόσμο. Οι χώρες εταίροι είναι οι εξής: Πολωνία, Ιταλία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ισπανία, Ελλάδα.
Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες θα καλύψουν διάφορους τομείς των ενδιαφερόντων και των θεμάτων των μαθητών επεκτείνοντας το βασικό σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Περιλαμβάνουν την απόκτηση νέας εμπειρίας και δεξιοτήτων συνδυάζοντας το μυαλό και τα χέρια των συμμετεχόντων πραγματοποιώντας τον σκοπό της μάθησης και την αξία τι μελετάται κάθε φορά. Λαμβάνουν υπόψη τις δυνατότητες, τη δέσμευση και την ανεξαρτησία των συμμετεχόντων και με την σαφή επιλογή του περιεχομένου των εργασιών, των μεθόδων, των μορφών εργασίας καθώς και των τεχνο-διδακτικών μέσων και υλικών, βοηθούν τους συμμετέχοντες να αναπτυχθούν σύμφωνα με τις ατομικές τους δυνατότητες - προετοιμάζοντάς τους να λειτουργήσουν στην κοινωνία, να χρησιμοποιήσουν την εθνική κληρονομιά και τα πολιτιστικά αγαθά και να εξοπλιστούν με χρήσιμες δεξιότητες και γενικές γνώσεις (όπως π.χ. να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τις προθέσεις κάποιου, τα συναισθήματα, να αντιμετωπίσουν διάφορες καταστάσεις, να δημιουργήσουν σχέσεις, να αποκτήσουν και να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες, να συνεργαστούν σε μια ομάδα και να επιλύσουν προβλήματα).
Οι συμμετέχοντες θα ενισχύσουν: την αποτελεσματική επικοινωνία, την κατανόηση στα αγγλικά, τη δημιουργικότητα, τη λογική σκέψη, τη συναισθηματική νοημοσύνη, την εποικοδομητική επίλυση προβλημάτων, την εργασία, την διαχείριση της διαδικασίας της δικής τους ανάπτυξης, την ικανότητα συνειδητής και σκόπιμης σχεδίασης, τον καθορισμό στόχων (στην εκπαίδευσή τους και στη ζωή).
Δουλεύοντας και διασκεδάζοντας σε μια διεθνή ομάδα, θα διαλύσουν τα γλωσσικά και επικοινωνιακά εμπόδια και θα βελτιώσουν τις δεξιότητες συνεργασίας. Η πολιτιστική ποικιλομορφία και η ποικιλομορφία της παράδοσης της Ευρώπης, που θεωρείται κοινότητα συνθέσεων και αντιθέσεων, είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό της συνεργασίας μας που συγκεντρώνει σχολεία διαφόρων μεγεθών, αριθμών, προφίλ, τοποθεσίας και εμπειρίας στην υλοποίηση ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Χάρη στο έργο, μπορούμε να μάθουμε πολλά ο ένας από τον άλλο και να οικοδομήσουμε από κοινού μια αίσθηση ενότητας μεταξύ των μαθητών μας. Να τους διδάξουμε αμοιβαία κατανόηση αναφερόμενοι σε κοινές ιστορικές και πολιτιστικές ρίζες των χωρών μας με βάση τον αμοιβαίο διάλογο και σεβασμό.
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να χτίσει και να διευρύνει την αίσθηση της κοινής ταυτότητας, να προωθήσει την πολιτιστική πολυμορφία (ενότητα στην πολυμορφία), να αναπτύξει την πολιτιστική έκφραση των μαθητών (στρατηγική της Λισαβόνας) και να ενισχύσει τις δεξιότητες που ταιριάζουν στις ιδέες της μάθησης.
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας έκδοσης δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.
Πρόκειται για ένα διαθεματικό project που βασίζεται στον κόσμο των πουλιών. Οι συνεργαζόμενες χώρες είναι : Ρουμανία, Βουλγαρία , Πορτογαλία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο
Ο τίτλος είναι ένα λογοπαίγνιο:
α) Η λέξη EURO δηλώνει με σαφήνεια ότι πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
β) Το γράμμα "n" δημιουργεί τη λέξη “neuro” και αναφέρεται στη μελέτη της νευροεπιστήμης η οποία κατέχει βασικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης και στη δημιουργία σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών. Πρόκειται για βιωματική μάθηση βασισμένη στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του ψυχολόγου Gardner. Το φάσμα των δραστηριοτήτων θα διεξαχθεί χρησιμοποιώντας ενεργές μεθοδολογίες και θα επεκταθεί μέσω της εφαρμογής της πολλαπλής νοημοσύνης , σε διαφορετικές πτυχές του θέματος με έναν πιο συγκεκριμένο, επιστημονικό, γλωσσικό, φυσιοκρατικό, μαθηματικό, ενδο- και διαπροσωπικό, μουσικό, χωρικό και κινητικό τρόπο. Ο στόχος είναι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες, ανεξάρτητα από τον τρόπο που μαθαίνουν, να ωφεληθούν ανάλογα.
γ) Η λέξη “Nesting” δηλώνει το “φώλιασμα” των πουλιών.
Ο στόχος του προγράμματος είναι να ενσωματωθεί η συγκεκριμένη γνώση των πουλιών από κάθε χώρα και συγκεκριμένο φυσικό περιβάλλον, η μετανάστευσή τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης, να ευαισθητοποιηθούμε ως προς τη σπουδαιότητα των πουλιών αλλά και ως προς την επίδραση του περιβάλλοντος στην εξαφάνιση κάποιων ειδών.
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας έκδοσης δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου μας συμμετείχαν στη δράση "Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο - Δίνω ανάσα στη Γη" που συνδιοργάνωσαν το ΚΠΕ Κορδελιού και το Γραφείο Περιβαλλοντικής...
Την Πέμπτη 18 Μαΐου πραγματοποιήθηκε μια όμορφη εκδήλωση μνήμης με αφορμή την επέτειο της Γενοκτονίας των Ποντίων που τιμάται κάθε χρόνο στις 19 Μαΐου. Οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ´ τάξης...
Το σχολείο μας συμμετείχε στο μνημόσυνο για την επέτειο της εθνικής μνήμης των 353.000 σφαγιασθέντων Ελλήνων του Πόντου που οργάνωσε ο Σύλλογος Ποντίων Ελευθερίου-Κορδελιού...
Μητέρα: η ιερότερη λέξη σε κάθε γλώσσα που κρύβει τόσα πολλά μηνύματα και τόσο βαθύ περιεχόμενο. Είναι πολύ φτωχά τα λόγια να περιγράψουν όλα όσα είναι η...
Ακολουθούν οδηγίες για την εγγραφή επιτυχόντων μαθητών/τριών στην Α ́ τάξη Εκκλησιαστικού Γυμνασίου για το σχολικό έτος...
Το σχολείο μας σύμφωνα με την υπ αριθ. πρωτ. Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022(4215Β΄) περιλαμβάνεται στα σχολεία που έχουν οριστεί να λειτουργούν με αναβαθμισμένο Ολοήμερο πρόγραμμα. Στις...
![]() | Today | 38 |
![]() | Yesterday | 87 |
![]() | This_Week | 301 |
![]() | This_Month | 38 |
![]() | All_Days | 74578 |